Založ si blog

Be In, Be Out, Be About

Deň po veľkej víchrici, orkáne  či čo sa to prehnalo Bratislavou, polámalo stromy a odfúklo čo sa dalo, sme sa rozhodli pre sedenie vo vnútri. Rozveselilo ma, že ostatní mali plán prejsť sa po večeri na drink na Tcom pláž, nuž držala som im palce (mimochodom aj Tcom pláž uzavreli kvôli počasiu). V piatok podvečer sa opäť ochladilo, dosť sa rozfúkalo a mierne mrholilo. Len pár krokov od reštaurácie pri križovatke som kráčala s prekríženými rukami, triasla sa od zimy a z auta na mňa prehovoril vodič auta s otázkou, či je vonku zima. Nebola som si istá, či sa nechce spýtať na cestu alebo niečo podobné, slovom prosím som preverila ešte raz, čo sa pýta, zopakoval otázku, nuž zdvihla som mierne kútiky a povedala, že áno. Naozaj bola zima. Onedlho som dokráčala k známej burger reštaurácii, kde si už všetci vychutnávali večeru a aj na mňa čakalo práve servírované teplé jedlo. Tento krát som si objednala „na diaľku“ už počas mojej cesty, vedela som presne čo chcem. Boli sme tu aj pred rokom, niekedy v začiatkoch, keď sme rozbiehali naše piatkové večere. Bolo to vtedy celkom vtipné, objednala som si pikantné kuracie krídelka a zisťovala u čašníčky, či je k tomu aj šalát. Poznáte to, objednáte si šalát k jedlu, ku ktorému podávajú šalát automaticky a skončíte s dvoma šalátmi. Bolo mi povedané, že malý šalát ku krídielkam je, predsa len som si dodatočne objednala šalát. Keď som mala tanier s krídielkami na stole, pobavil ma malý  šalát servírovaný automaticky, keďže to bol iba jeden maličký šalátový list (asi sme sa iba s čašníčkou nedorozumeli). V tom čase som riešila niečo v práci, na čo som dostala spätnú väzbu, že som to „predala“ (slovne opísala) oveľa lepšie ako v skutočnosti bolo. Ten mini šalátový lístoček, ktorý mi bol „predaný“ ako malý miešaný šalát sa vraj tomu úplne vyrovnal. Ja som práve pri tomto porovnaní pochopila, ako veľmi som prehnala tú maličkosť v práci. Ale späť k jedlu. Krídielka mali byť pikantné, no asi nám to pomiešali, lebo v mojich boli aj sladké a zase v ďalšej objednanej porcii aj pikantné. Nikdy som sa na jedlo nikde nesťažovala a nereklamovala, priniesli studené neozvala som sa, vlas v jedle, dala som nabok všetko s vlasom a bola ticho. Vtedy som sa rozhodla sa prvý krát historicky ozvať, iba  opatrne som sa čašníčky spýtala, či sa naozaj nejakým nedopatrením nemohlo stať, že to pomiešali. Išla preveriť  a potvrdila, že určite nie, keďže to marinujú oddelene, ale ak chcem, vedia mi to urobiť pikantnejšie. S tým som súhlasila, lebo sme boli dve presvedčené, že nám to pomixovali. Nuž  a dostala som presne to, čo by som urobila v kuchyni aj ja, ak by sa niekto sťažoval na málo pikantné jedlo. Nestačí, nuž  teraz bude určite. A tak aj bolo.  Dostala som späť svoju porciu, dokonca doložili, čo som zjedla a aj čašníčka ma varovala, že ak to bude príliš ostré, že mám povedať. Už som šípila, že bude veľmi pálivé. Doslova som plakala, to jedlo mi prečistilo všetky dutiny. Keď prišla čašníčka overiť, či je všetko v poriadku, zo vztýčenou hlavou, úsmevom a potlačenými slzami v očiam som odpovedala, že v absolútnom, že jedlo je vynikajúce. Keď slečna čašníčka zbierala prázdne taniere, povedala mi, že mám aj dezert zadarmo, čo bolo veľmi milé. A teraz po roku pri repete som si objednala absolútne to isté jedlo. Keďže jesť to príborom je pre mňa časovo veľmi náročné, šla som si pekne  umyť ruky a pustila som sa do toho. Baby sa rozhodli mi dať dodatočný darček k narodeninám, no ja som už mala prsty od BBQ omáčky, nie vhodné na rozbaľovanie, a tak sa Peťa podujala urobiť mi asistentku a všetko mi to z darčekovej taštičky vyberala. Očividne nechceli riskovať, že bude potrebné opäť dokoreniť „Buffalo krídielka“, preto mi hneď vytiahla najdôležitejšiu časť darčeka v podobe kľúčenky s chili, inak fenomenálny vynález. Dostala som najpikantnejší variant, ktorý bol v ponuke (2.2 miliónov stupňov zo Scovilleovej stupnice pálivosti) a podarovali mi to symbolicky práve na mieste, kde som dostala (po reklamovaní) to najpikantnejšie jedlo, aké som dovtedy jedla. Asi chceli predísť podobnej situácií, aj keď neviem prečo, lebo som si prečistila dutiny, zdravo si zaplakala a dostala vtedy aj dezert zadarmo. Každopádne, vôbec to nebolo  potrebné, jedlo bolo vynikajúce, pikantné, ale nie príliš a šalát s vínom  dotvárali perfektný kulinársky zážitok. K tomu som dostala kopec darčekov, nuž nič mi nechýbalo. Čo sa týka jedál, baby mali tiež chutné variácie cez sendviče  a slávne známe, pre túto reštauráciu typické burgre. Navyše je ťažké odolať najmä dezertom, keď  non stop beží ich príprava  a ukážka hotových maškrtností na  veľkej obrazovke, no kto by už odolal palacinkám  s lesným ovocím a javorovým sirupom…

 

Be About [11. August 2017]

Jedlo: úžasné

Cena a kvalita: primeraná

Obsluha: príjemná, v daný deň sme mali šťastie na veľmi nabudenú čašníčku

Prostredie: príjemné, komfortné a lokalita je luxusná, keďže je to blízko centra

Rezervácia:  vhodná

Jednodňový výlet v Banskej Štiavnici a obedík na terase

12.07.2021

Predĺžený víkend so sviatkom sv. Cyrila a Metoda bol ideálny čas na jednodňový mestský výlet, na ktorý je Banská Štiavnica ako stvorená. Počasie prialo, po tropických dňoch a nociach sa “ochladilo” na príjemných 25˚C až 28˚C, povieval jemný vietor a nálada bola skvelá. Pred vstupom do mesta sme ako prvé navštívili Kalváriu, ktorá sa vynímala na pahorku. Jedna z [...]

Posledná návšteva reštaurácie 2020

06.12.2020

Posledná reštaurácia, ktorú sme tento rok navštívili bola moderná talianska reštaurácia v luxusnom komplexe Zuckermandel. Nie je všetkým dňom koniec, no je december a vyhliadky k otvoreniu reštaurácií nie sú zatiaľ optimistické. Aspoň touto cestou sa rada vraciam k momentom, ktoré väčšina z nás obľubuje, ak radi trávime čas s priateľmi pri dobrom jedle a víne v [...]

Reštaurácia s konceptom „street foodu“ je aktuálne v trende

15.11.2020

V hlavnom meste sa koncom leta objavil nový podnik a keď sa nám naskytla vhodná príležitosť, rozhodli sme sa ho navštíviť a overiť, čo ponúka kuchyňa a bar. Úvod patril pokusu o rezerváciu, ktorá v našom prípade nebola možná. Limit pre rezerváciu stola na večer je minimum 10 ľudí, čo sme rozhodne nespĺňali. Dostali sme informáciu, že usadiť sa môžeme, ak bude [...]

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

beztaksmak

O rôznych zážitkoch, obyčajných aj nevšedných návštevách zaujímavých reštaurácií či podnikov (najmä v Bratislave).

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 125097x
Priemerná čítanosť článkov: 2234x

Autor blogu