Založ si blog

Veľa našincov aj turistov a dobrá ponuka jedla aj piva

Pôvodne sme nikam ísť nemali kvôli iným povinnostiam, ale nakoniec sa to trochu pomenilo a v zostave troch báb sme vo sviatočný nepracovný deň vyrazili do mesta. Už som bola na odchode, keď mi jedna z nich volá, či mám možnosť kúpiť niekde cigarety. Vo sviatočný deň, keď je po novom všetko pozatvárané a žiadna benzínka  po ceste, to bol celkom problém, ale bola mi  zdôraznená urgentnosť. Nuž začala som šípiť, že niečo nie je podľa plánu. Rýchlo som zbehla do najbližšej reštaurácie pri blokoch, čašník mi oznámil, že už žiadne nemajú, lebo dnes sú viac trafikou ako reštauráciou. Nevzdávam sa, napadlo ma, že zájdem aj do vinárne, hoci šance byť úspešná v takomto type podniku sú malé, a tak aj bolo.  Čašník mi poradil opýtať sa dám, zákazníčok, ktoré práve vonku na terase fajčili a vraj niekde teraz zohnali cigarety. Normálne cudzích ľudí neoslovujem, ale čo nespravím pre kamarátku. Milé dámy ma usmerňujú, kam  mám ísť, kráčam teda ďalej smerom k ďalšiemu podniku, kde hrala hlasná hudba a na parkete  (tipujem) päťdesiatnici tancovali a veselo sa zabávali, čo mi vyvolalo úsmev na tvári. Chválim, je  to lepší spôsob trávenia voľného času ako sedieť doma pri telke. Z podniku ma posielajú opäť ďalej do ďalších dverí inej budovy v  rámci areálu, kde ma už pri vstupe zastaví dymová clona. Porozhliadla som sa, typická sídlisková krčma, všade seniori chlapi, celkom som nezapadala do bežnej klientely, ale to by mohlo byť konečne miesto, kde tie cigarety zoženiem. Ako nefajčiarka som sa v ponuke nevyznala, ale dostala som inštrukcie, aké mám kúpiť, tie som vyžiadala, zaplatila a až po nejakej chvíľke ma napadlo, že tá krabička by mala vyzerať inak. Nuž mala som naozaj iné cigarety ako to mali byť, čo už,  budú  musieť byť dobré aj tieto, gold namiesto light.   Po dvadsať minútovej prechádzke sídliskom v topánkach na opätkoch som sa vydala do mesta, správou som oznámila, že cigarety mám a že budem kvôli tomu meškať. Keď som konečne dorazila do reštaurácie, bola som zvedavá, čo je za situáciou, že jediná ex-fajčiarka v našej partii (ktorá  prednedávnom fajčiť úplne prestala) si potrebuje teraz zapáliť. Napadlo ma, že za tým môže byť chlap, potom by to mohla byť nejaká komplikácia v práci. Po príchode sa ma nevšedne spýtala či mám aj oheň. Pobavilo ma to, lebo samozrejme, že som oheň nemala, to mi predsa nekázala a možno je to vtipné, ale nefajčiarke to hneď nenapadne. Aspoň mohla nadviazať kontakty a zoznamovať sa pri hľadaní ohňa. Hneď zobrala škatuľku a odišla si  zapáliť. Nuž bol v tom chlap, scenár ako z amerického filmu, sklamanie a zistenie, že náhoda je fakt blbec. Žiaľ, nie každý deň  je nedeľa. V tomto prípade však osudové znamenie, že to fakt nie je ten pravý a týmto aj (dúfame definitívna) bodka za ich rozchodom, žiaľ s trpkou príchuťou na jej strane. Možno jej niekto z hora naozaj dáva znamenie a pokúša ochrániť od niečo, čo by skončilo neskôr ešte horšie. Celý zážitok z večere bol týmto ovplyvnený, ja ako nezainteresovaná osoba som dokázala aj niečo zjesť. Ochutnala som oškvarkovú nátierku a klasicky červené víno. Reštaurácia Flagship na námestí SNP v Bratislave má nevýhodu, že tam nie je denné svetlo, žiadne okno, iba umelé svetlo, počas krásnych slnečných dní nie odporúčaná voľba, iba ak je stále teplo a sedíte na terase. Priestory sú veľké, vhodné aj pre veľké skupiny, ak potrebujete zorganizovať večeru pre kopec ľudí. Keď je večer tma, umelé svetlo vôbec neprekáža, bolo by to rovnaké. Piváreň so všetkým, čo k tomu patrí, široká ponuka klasických slovenských jedál ako halušky a pirohy, ponuka jedál z mäsa aj drobností k pivu. Interiér reštaurácie upravený najmä pre zahraničných turistov, ktorých je tu  veľa a nájdu tu aj gift shop. Pre nás „našincov“ je to fajn  podnik,  trošku hlučný, ale vhodný najmä pre skupinové posedenia.

 

 

Bratislavská reštaurácia Flagship, Námestie SNP 8, Bratislava [16. September 2017]

 

Jedlo: fajn, klasické jedlá tiež v ponuke

Cena a kvalita: fajn na  Bratislavu

Obsluha: pri plnej obsadenosti nutnosť trošku väčšej  námahy privolať čašníka

Prostredie: hlučné, bez okien  a prístupu  denného svetla

Rezervácia: veľké priestory, pri šťastí miesto nájdete, rezervácia

Jednodňový výlet v Banskej Štiavnici a obedík na terase

12.07.2021

Predĺžený víkend so sviatkom sv. Cyrila a Metoda bol ideálny čas na jednodňový mestský výlet, na ktorý je Banská Štiavnica ako stvorená. Počasie prialo, po tropických dňoch a nociach sa “ochladilo” na príjemných 25˚C až 28˚C, povieval jemný vietor a nálada bola skvelá. Pred vstupom do mesta sme ako prvé navštívili Kalváriu, ktorá sa vynímala na pahorku. Jedna z [...]

Posledná návšteva reštaurácie 2020

06.12.2020

Posledná reštaurácia, ktorú sme tento rok navštívili bola moderná talianska reštaurácia v luxusnom komplexe Zuckermandel. Nie je všetkým dňom koniec, no je december a vyhliadky k otvoreniu reštaurácií nie sú zatiaľ optimistické. Aspoň touto cestou sa rada vraciam k momentom, ktoré väčšina z nás obľubuje, ak radi trávime čas s priateľmi pri dobrom jedle a víne v [...]

Reštaurácia s konceptom „street foodu“ je aktuálne v trende

15.11.2020

V hlavnom meste sa koncom leta objavil nový podnik a keď sa nám naskytla vhodná príležitosť, rozhodli sme sa ho navštíviť a overiť, čo ponúka kuchyňa a bar. Úvod patril pokusu o rezerváciu, ktorá v našom prípade nebola možná. Limit pre rezerváciu stola na večer je minimum 10 ľudí, čo sme rozhodne nespĺňali. Dostali sme informáciu, že usadiť sa môžeme, ak bude [...]

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

beztaksmak

O rôznych zážitkoch, obyčajných aj nevšedných návštevách zaujímavých reštaurácií či podnikov (najmä v Bratislave).

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 125093x
Priemerná čítanosť článkov: 2234x

Autor blogu