Založ si blog

Takmer jedna báseň

Vybrali sme sa do Ružinova v nálade, že možno pôjdeme aj tancovať.  Naposledy sme sa takto vybrali pred rokom v novembri na Martina, kedy sme si dopriali výdatnú večeru v domneni, že to vytancujeme. Neplánovane sme zvolili  podnik, kde okrem nás bol iba DJ, takže to bol trošku problém. Ak je tesno na parkete, nie je to dobré, ale ak tam nie je nikto, tiež to nie je výhra. Bolo to vtedy prekvapením, lebo drinky boli v cene vstupného. Nakoniec sme ani tento krát tancovať nešli. Nálada veľmi nebola, jednu z nás v pondelok čakali skúšky, naozaj extrémne dlho očakávaný moment, prišiel tento krát úplne z nenazdajky. Pochopili sme taktiku oddiaľovania tohto momentu minimálnej  jednej autoškoly, respektíve jedného trénera. Opäť som nestíhala, šla som po práci zaniesť domov počítač, aj zmeniť outfit, ešte som dúfala, že pôjdeme tancovať a v košeli by to veľmi pohodlné nebolo. Zväčša to nevychádza ako si naplánujem, rovnako aj teraz, po miernych komplikáciách a neplánovanej zachádzke do Rače som nakoniec dorazila na miesto určenia, iba s polhodinovým meškaním.  Bol by to mierny prúser, ak by som neprišla, ja som mala darček, znova sme oslavovali. Posledné narodeniny tento rok, posledná z nás. Rýchlo som si objednala, aby som dlho nečakala, keďže babám už nosili jedlá. Predtým ako sa pustili do jedla som navrhla splniť si povinnosť odovzdania darčeka, aby bolo všetko s kostolným poriadkom a neblahoželali sme neskoro. Pekná nočná košieľka bola rozbalená a všetci sa mohli spokojne vhrnúť do teplej večere, okrem mňa. Nie nadarmo sa hovorí, kto neskoro chodí, sám sebe škodí. Jedlo im chutilo, objednané bolo rizoto, papardele a šalát. Ja som v pokročilú hodinu nechcela nič veľké a objednala som si iba malé rizoto. Vychutnávali sme si k tomu vínko, ružové aj biele a rozoberali sme všetky podstatné aj menej podstatné témy. Bolo aj historické okienko o Červených Kméroch v Kambodži, inšpiratívne  príbehy o neskutočnom odhodlaní dvoch chalanov, ktorých postihol  ťažší osud a od týchto vážnych  tém sme prešli do plánovania ďalších akcií a zhodli sme sa aj na rezervácií leteniek do ďalšej destinácie. Objednali sme si aj dezert, ja v podobe makovej torty, baby zvolili čokoládový fondant so zmrzlinou, a karamelizovanými banánmi, ktorý ospevovali. Plán malej večer bol  dobrý, ale nesplnený, dezertu sa odolať nedalo, ale tak žijeme len raz. Interiér reštaurácie bol príjemný, jedinou výhradou bolo chladné prostredie. Keď som prišla, registrovala som tam okrem nás pár ľudí, po čase sme tam boli už iba my. Sídlisková reštaurácia bola fajn, ale o desiatej nám pomaly priniesli účet a pobrali sme sa domov.

 

Jedna báseň, Café & Restaurant Ružinovská 28 [6. Október 2017]

Jedlo: veľmi chutné (ale dovolím si nepoužiť prirovnanie k názvu reštaurácie)

Cena a kvalita: fajn, primerane bratislavskému sídlisku

Obsluha: milá a v prípade otázok veľmi ochotne poradili

Prostredie: komorné (v daný deň skúsenosť s prostredím vhodným pre otužilcov)

Rezervácia: piatok večer nie nutná, o desiatej je večierka

Jednodňový výlet v Banskej Štiavnici a obedík na terase

12.07.2021

Predĺžený víkend so sviatkom sv. Cyrila a Metoda bol ideálny čas na jednodňový mestský výlet, na ktorý je Banská Štiavnica ako stvorená. Počasie prialo, po tropických dňoch a nociach sa “ochladilo” na príjemných 25˚C až 28˚C, povieval jemný vietor a nálada bola skvelá. Pred vstupom do mesta sme ako prvé navštívili Kalváriu, ktorá sa vynímala na pahorku. Jedna z [...]

Posledná návšteva reštaurácie 2020

06.12.2020

Posledná reštaurácia, ktorú sme tento rok navštívili bola moderná talianska reštaurácia v luxusnom komplexe Zuckermandel. Nie je všetkým dňom koniec, no je december a vyhliadky k otvoreniu reštaurácií nie sú zatiaľ optimistické. Aspoň touto cestou sa rada vraciam k momentom, ktoré väčšina z nás obľubuje, ak radi trávime čas s priateľmi pri dobrom jedle a víne v [...]

Reštaurácia s konceptom „street foodu“ je aktuálne v trende

15.11.2020

V hlavnom meste sa koncom leta objavil nový podnik a keď sa nám naskytla vhodná príležitosť, rozhodli sme sa ho navštíviť a overiť, čo ponúka kuchyňa a bar. Úvod patril pokusu o rezerváciu, ktorá v našom prípade nebola možná. Limit pre rezerváciu stola na večer je minimum 10 ľudí, čo sme rozhodne nespĺňali. Dostali sme informáciu, že usadiť sa môžeme, ak bude [...]

Petr Pavel

Pavel: Názory na zahraničnú politiku by nemali narúšať vzťahy Čechov a Slovákov

16.04.2024 15:52

Česko začiatkom marca v reakcii na postoj SR k vojne na Ukrajine odložilo česko-slovenské medzivládne konzultácie.

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

beztaksmak

O rôznych zážitkoch, obyčajných aj nevšedných návštevách zaujímavých reštaurácií či podnikov (najmä v Bratislave).

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 124967x
Priemerná čítanosť článkov: 2232x

Autor blogu