Založ si blog

Kam na Čínu

Reštaurácia prešla rekonštrukciou, nominácia  na cenu za interiér v nás umocnila chuť sa tam ísť pozrieť. V piatok podvečer sa náhlim s väčšou taškou s krásnymi veľkými pohármi na červené víno  známej slovenskej značky Rona, ktoré sme zakúpili priamo v podnikovej predajni. Nechodím do reštaurácií s pohármi na víno, ale teraz to tak vyšlo, chcela som ich odovzdať novej  majiteľke. Meškala som už na ceste spať so  služobnej  cesty, ponáhľala som sa  domov zaniesť kufor a zobrať pre zmenu spomínané poháre. Vykračovala som rezkým krokom uličkou starého mesta a upokojovala sa, že aj keď som ich upozornila, že budem s najväčšou pravdepodobnosťou meškať, nebolo to vôbec zlé, meškala som pár minút. Vošla som do reštaurácie, letmo som sa rozhliadla, baby som nezbadala a hneď pristúpil čašník, ktorému som oznámila, že máme rezerváciu. Ani som nepovedala na aké meno a hneď sa spýtal či som… a oslovil ma krstným menom. Musel aj on zbadať môj údiv na tvári, krstné meno som nikde na čele napísané nemala, rozhodne je to nezvyčajné, aby  vás  takto niekto vítal hneď po  tom, ako vkročíte.  Prekvapená som len prikývla a povedala áno, on sa usmial a nahlas zhodnotil ako perfektne tipol. Oznámil mi, že kamarátky sú už tu a ukázal mi stôl. Baby nechápali, prečo sa tak  usmievam hneď z úvodu, nuž povedala  som im, že som už pri dverách „odpadla“ z prístupu čašníka (v pozitívnom zmysle slova). Usúdili, že jediný spôsob ako to mohol uhádnuť je, že zhodnotili, že nebudú na mňa čakať a objednajú sú. Iba v tom momente povedali moje meno, čo si čašník očividne zapamätal. Do reštaurácie mohla vstúpiť aj iná holka v podobnom veku a čase, a bolo by to riziko, no v mojom prípade uhádol, nuž mňa sa takto získala reštaurácia s čašníkom už pri vstupe.  Babám krátko po mojom príchode priniesli veľké taniere plné dobrôt, cez rezance (hrubšie) s hovädzím mäsom po chrumkavú kačicu, taktiež s prílohou ochutenými rezancami (tenkými), ktoré boli chutné aj samostatne. Predsa v čínskej reštaurácii nebudeme jesť ku  kačici lokše s kapustou. Porcie boli výdatne, všetci chválili. Ja som si objednala mierne pikantné kuracie rolky ako predjedlo, boli vynikajúce a aj dosť zasýtili, po veľmi  neskorom obede som bola po tejto drobnosti úplne spokojná a nič viac som už nepotrebovala. Kamarátky si ešte objednali dezert, horúcu čokoládovú tortičku s vanilkovou zmrzlinou, ktorá vraj chutila vynikajúco. Už len vidieť ako sa z tortičky prediera von zmrzlina bol skvelý pohľad pre oči. Dokonca tak výrazný, že zaujal aj osadenstvo pri vedľajšom stole, odkiaľ sa spýtali ako dezert chutí. Kami a Sima však boli také zalahodené dezertom, že asi po treťom pokuse od  vedľajšieho stola získať odpoveď sme museli baby upozorniť, aby už ráčili odpovedať, na otázku od vedľajšieho stola. Odpoveď určite uspokojila, keďže o chvíľu servírovali to isté aj im. Zaujali ma moderné dizajnérske stropy a časti stien, ktoré je dnes možno nájsť v niektorých  podnikoch u nás aj v zahraničí. Steny úmyselne neomietnuté, čo navodzuje pocit pred dokončením. (V podobnom duchu je minimálne ešte jeden podnik, kde starý  otec jednej známej zhodnotil, že  by  tam malo byť lacnejšie, keď ešte vnútro nedokončili a strop nie je omietnutý vakovku.) Interiér reštaurácie je veľmi príjemný, sedeli sme v časti,  ktorá bola mierne vyvýšená, takže sme pekne mali výhľad na reštauráciu a aj čašníci  na nás, ak sme ich chceli privolať. Ja som obdivovala všade vôkol jedenie paličkami, aj také pečené kura dokázal mladý chlapec jesť paličkami.

 

Čínska reštaurácia Jasmin, Židovská 7, Bratislava [20. Október 2017]

Jedlo: vynikajúce

Cena a kvalita: primeraná, kvalita vysoká, podávané porcie sú výdatné

Obsluha: skvelá, dôvtipná aj jazykovo zdatná (nám stačila slovenčina, ale počuli sme aj iné jazyky)

Prostredie: veľmi príjemné

Rezervácia: takmer nutná, v piatok večer bol a reštaurácia úplne plná

Jednodňový výlet v Banskej Štiavnici a obedík na terase

12.07.2021

Predĺžený víkend so sviatkom sv. Cyrila a Metoda bol ideálny čas na jednodňový mestský výlet, na ktorý je Banská Štiavnica ako stvorená. Počasie prialo, po tropických dňoch a nociach sa “ochladilo” na príjemných 25˚C až 28˚C, povieval jemný vietor a nálada bola skvelá. Pred vstupom do mesta sme ako prvé navštívili Kalváriu, ktorá sa vynímala na pahorku. Jedna z [...]

Posledná návšteva reštaurácie 2020

06.12.2020

Posledná reštaurácia, ktorú sme tento rok navštívili bola moderná talianska reštaurácia v luxusnom komplexe Zuckermandel. Nie je všetkým dňom koniec, no je december a vyhliadky k otvoreniu reštaurácií nie sú zatiaľ optimistické. Aspoň touto cestou sa rada vraciam k momentom, ktoré väčšina z nás obľubuje, ak radi trávime čas s priateľmi pri dobrom jedle a víne v [...]

Reštaurácia s konceptom „street foodu“ je aktuálne v trende

15.11.2020

V hlavnom meste sa koncom leta objavil nový podnik a keď sa nám naskytla vhodná príležitosť, rozhodli sme sa ho navštíviť a overiť, čo ponúka kuchyňa a bar. Úvod patril pokusu o rezerváciu, ktorá v našom prípade nebola možná. Limit pre rezerváciu stola na večer je minimum 10 ľudí, čo sme rozhodne nespĺňali. Dostali sme informáciu, že usadiť sa môžeme, ak bude [...]

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

beztaksmak

O rôznych zážitkoch, obyčajných aj nevšedných návštevách zaujímavých reštaurácií či podnikov (najmä v Bratislave).

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 125231x
Priemerná čítanosť článkov: 2236x

Autor blogu