Založ si blog

Pivovar priamo na Dunaji s výhľadom na Bratislavský hrad

Mierne sa  ochladilo, dnes si terasu nevychutnáme. Cesta  nás zaviedla do pivovaru priamo na Dunaji. Prostredie famózne, loď poskytuje sedenie vo vnútri ako aj vonku, priamo s výhľadom na Dunaj a scenériu mesta s hradom. V horúčavách ideálne miesto, keďže od vody tiahne chladivý vzduch. Už sme tu raz boli, takto asi pred  rokom, bol to nezabudnuteľný zážitok. Vtedy som mierne meškala, a tak som si objednala neskôr ako ostatní. Osudová chyba. Kým si všetci vychutnávali svoje prinesené jedlá, ja som na svoj šalát s kozím syrom stále čakala, po polhodine žiadna zmena, ani po hodine. Ani pripomínanie sa čašníčke nepomáhalo a asi po hodine a pol som dostala odpoveď, že šalát už nemajú. Nechcem to zdôrazňovať, ale musím. Nechcela  som pečené prasiatko ani čerstvý syr z podojenej kozy, za ktorým by bolo potrebné čakať hodiny. Iba šalát, nič  varené ani pečené. Kým som   takto hladná čakala, pri vedľajšom stole sme pozorovali rovnaký problém.  Partia chalanov, kde niektorí už večeru zjedli a ostatní tiež iba čakali a čakali, no po chvíli ich to prestalo baviť, postavili sa a odišli. Nedám za to ruku do ohňa, ale s najväčšou pravdepodobnosťou odišli bez platenia. Keď som tak čakala, kamarátka si objednala už ďalší chod v podobe hrianok s nátierkou, lebo medzičasom vyhladla. Nuž, čo som mala ja povedať. Keď jej to priniesli, z úsmevom, ale smrteľnou vážnosťou som jej oznámila, že jej to zjem, lebo som od hladu už pomaly nevidela. Ako odškodné mi tiež ponúkli nátierku, s ktorou som súhlasila. Hrianky to už neboli, asi by to zabralo veľa času ich pripraviť, iba kúsky chleba, nakrájaná cibuľa a oškvarková nátierka. Nebolo to ako babičky, no chutili ako nikdy predtým, rozhodne pomohlo vyhladovanie.  Jedla som asi dve hodiny po  objednaní,  pitie našťastie nosili v kratších intervaloch. Musím povedať, že tak dlho som nikdy na jedlo nečakala, aby som nakoniec dostala iba chlieb s nátierkou. Po čase sme dostali aj druhú  „moju“ porciu chleba s nátierkou, ktorá bola zadarmo. Tretia objednaná nátierka nám už prinesená nebola, ale o jedenástej sme nemali energiu na tom nástojiť a odišli sme na T-com pláž na drink. Zaplatila som účet, asi prvý krát som zaplatila úplne presne. No a po roku sme sa rozhodli ísť si  to tam pozrieť znova, či sa rýchlosť kuchyne zlepšila. Bola som na pochybách, či sa doma najesť alebo to risknúť, ale riskla som. Ubezpečoval ma fakt, že je blízko „street food“ ponuka na neďalekej „pláži“.  Rezerváciu sme mali vo vnútri,  čo bola dobrá voľba, už okolo siedmej pár ľudí z vonku prišlo do vnútra. V ponuke stále mali aj šalát s kozím syrom, no chcela som aj niečo tepelne spracované, minulý rok s tým  bol mierny problém. Zvíťazil u mňa pstruh na rošte s opečenou cibuľou, so slaninou, šampiňónmi a cesnakom, podávaný s petržlenovými zemiakmi. Na jedlo sme síce čakali o málinko dlhšie ako v iných reštauráciách, ale čo je najdôležitejšie, dočkali sme sa. Ryba nebola veľmi dochutená,  možno kvôli výraznej prílohe. Rybu som osolila a trochu pomohol aj citrón, so zemiakmi a pohárom vína to  bolo fajn. Ochutnala som šampiňóny so slaninkou a cibuľkou, bolo to chutné, no samostatne bez ryby, napríklad so zemiakmi. Ďalej sme si objednali tatarák z hovädzej sviečkovice, bolo k tomu čerstvé malé chilli, horčica, cesnak, všetko ako sa patrí. Veľmi mastné hrianky neboli zdravou voľbou, ale chutnou. V tomto prípade platí, čo je chutné, nie je zdravé. Šúľance s makom ako dezert boli fajn, no neboli veľmi sladké, ani veľa maku tam nebolo. Myslím, že je to dobrá voľba na hlavné jedlo, no pri dezerte by bolo ideálne pridať trošku viac cukru alebo dať hosťom na stôl aspoň malú cukorničku, aby si mohli podľa chuti dosladiť. Ako veľmi obľúbenou voľbou vyzerali rebierka, ktoré nosili takmer na každý druhý stôl, vyzerali super, či aj chutili vedia len tí, čo to jedli. Prišli sme do podniku o siedmej a stihli sme si  objednať, po nejakom čase sme  však započuli čašníčky, ako sa už medzi sebou zhovárali, že je hodinové čakanie na  jedlo. Dúfam, že začali upozorňovať aj hostí pri objednávaní, čo by bolo naozaj vhodné. Minimálne v prípade, ak príde niekto naozaj hladný a nie je celkom pripravený a ochotný tak dlho čakať. Asi sú možnosti kuchyne na lodi obmedzené, možno je to spôsobené aj prevádzkou botela a večernej špičky, naozaj neviem. Pravdou je, že príprava jedál  po ôsmej hodine je stále dlhšia. Ak ste však na to pripravený, respektíve máte aspoň predjedlo, myslím, že pivovar je dobrá voľba, má skvelú  lokalitu, ľahko dostupnú, dostanete sa tam pešo od Auparku aj zo zastávky električky „Sad Janka Kráľa“. A čo je super, ste na lodi na Dunaji, ktorá sa  nehýbe. Víno v pohári sa ani nepohne,  loď je ukotvená pevne. Čo si myslím, že by reštaurácií veľmi pomohlo je predjedlo, ktoré by bolo servírované automaticky a zadarmo (nátierky či niečo podobné, čo nie je finančne náročné). Ideálne dať na výber dve či tri možnosti, z ktorých by si hostia mohli vybrať podľa svojej chuti, čo by ich uspokojilo a zasýtilo na tú chvíľu kým by prišlo objednané jedlo. „Zadarmo“ by sa mohlo premietnuť do mierneho zvýšenia (v desiatkach centov) niektorých  iných jedál. Myslím, že by to hostia mohli oceniť a tým by si podnik výrazne zlepšil renomé.

 

Dunajský pivovar, beer, restaurant, botel [14. Júl 2017]

Jedlo: dobré

Cena a kvalita: dostatočná

Obsluha: fajn

Prostredie: fenomenálne

Rezervácia: vhodná

Jednodňový výlet v Banskej Štiavnici a obedík na terase

12.07.2021

Predĺžený víkend so sviatkom sv. Cyrila a Metoda bol ideálny čas na jednodňový mestský výlet, na ktorý je Banská Štiavnica ako stvorená. Počasie prialo, po tropických dňoch a nociach sa “ochladilo” na príjemných 25˚C až 28˚C, povieval jemný vietor a nálada bola skvelá. Pred vstupom do mesta sme ako prvé navštívili Kalváriu, ktorá sa vynímala na pahorku. Jedna z [...]

Posledná návšteva reštaurácie 2020

06.12.2020

Posledná reštaurácia, ktorú sme tento rok navštívili bola moderná talianska reštaurácia v luxusnom komplexe Zuckermandel. Nie je všetkým dňom koniec, no je december a vyhliadky k otvoreniu reštaurácií nie sú zatiaľ optimistické. Aspoň touto cestou sa rada vraciam k momentom, ktoré väčšina z nás obľubuje, ak radi trávime čas s priateľmi pri dobrom jedle a víne v [...]

Reštaurácia s konceptom „street foodu“ je aktuálne v trende

15.11.2020

V hlavnom meste sa koncom leta objavil nový podnik a keď sa nám naskytla vhodná príležitosť, rozhodli sme sa ho navštíviť a overiť, čo ponúka kuchyňa a bar. Úvod patril pokusu o rezerváciu, ktorá v našom prípade nebola možná. Limit pre rezerváciu stola na večer je minimum 10 ľudí, čo sme rozhodne nespĺňali. Dostali sme informáciu, že usadiť sa môžeme, ak bude [...]

Nożykova synagóga

V Poľsku zadržali 16-ročného chlapca v súvislosti s podpaľačským útokom na synagógu

02.05.2024 15:34

Motív útoku na jedinú synagógu vo Varšave, ktorá prežila druhú svetovú vojnu, je nejasný. Podozrivý totiž odmietol vypovedať.

vašečka, záborská

Vašečka a Záborská opäť idú proti transrodovým ľuďom. Život im chcú skomplikovať novým zákonom o rodnom čísle

02.05.2024 15:25

Ak zmeny prejdú v navrhovanej podobe, transrodoví ľudia nebudú môcť po absolvovaní tranzície zmeniť svoje rodné číslo tak, aby zodpovedalo ich novému pohlaviu.

NATO / OTAN / Armáda SR /

Podpora členstva SR v EÚ a NATO oproti vlaňajšku vzrástla

02.05.2024 15:12

Členstvo Ukrajiny v západných inštitúciách si želá 30 percent Slovákov, čo je najmenej z regiónu.

DN - Boeing 737 MAX

Ďalší kritik spoločnosti Boeing náhle zomrel. Svedčil proti firme, hovoril o problémoch vo výrobe

02.05.2024 14:57

Dean pracoval v spoločnosti Spirit AeroSystems, ktorá bola dodávateľom komponentov pre firmu Boeing.

beztaksmak

O rôznych zážitkoch, obyčajných aj nevšedných návštevách zaujímavých reštaurácií či podnikov (najmä v Bratislave).

Štatistiky blogu

Počet článkov: 56
Celková čítanosť: 125489x
Priemerná čítanosť článkov: 2241x

Autor blogu